woensdag 3 februari 2016

De trieste realiteit, Spanje, sta op!


Elke week, elke dag, heeft elk dodenstation zijn moment, zijn onverbiddelijke uur, morgen, middag VAN INSLAPEN!!!
Op die dag, worden honden, katten, jong of oud, ziek of gezond, vernietigd, van het leven beroofd…
Hoe deze slachtingen gebeuren, heeft vele verhalen, vele legendes, vele stille getuigen, feit is dat het niet fraai, of hoe het anders op een humane manier zou kunnen, gebeurt…

Een stille getuige vertelt ons :

Ik heb er gewerkt en weet hoe het is om weerloze dieren te zien ontglippen uit hun leven, hoe hun leven weggerukt wordt op een meer dan dieronvriendelijke manier. Ik kan niet praten, want ik heb een speciaal contract met zwijgplicht moeten tekenen! Ze dekken zich in, willen niet dat er licht aan de oppervlakte komt, maar ik kan je vertellen dat het afschuwelijk is en dat elke week opnieuw...
Meestal bij dageraad en heel heel vroeg, krijgen ze de onverbiddelijke spuit, op de zo goedkoop mogelijke manier en meestal in groep, zodat de klus vlug geklaard is en plaats te maken voor nieuwe slachtingen...
Er is geen greintje gevoel noch respect voor de dieren die hun doodstrijd lijden, die zich verweren. Zij worden hardhandig en wreed aangepakt, hebben geen enkel geduld noch medeleven. Het is een gewone dagelijkse klus voor hen. Zelden is het op een nette manier geklaard.
Ik heb er gewerkt en daar ben ik niet trots op, maar ik vond geen andere job. Na een tijd, ben ik toch gestopt met dit afgrijselijke werk. Ik kon de wreedheden niet meer aan, geen mens kan hiermee leren leven, uitgezonderd zij die echt wreed en gevoelloos zijn!

Elke week worden duizenden honden en katten gewetenloos gedood in de talrijke dodenstations van Spanje…
Na een wrede doodstrijd staan de plastieken zakken voor hun dodencellen...

Spanje, sta op! Dit kan toch niet meer, laat ons de handen in elkaar steken en hier een einde aan maken. Niemand komt op deze wereld om zo afgeslacht te worden, hou toch vast aan elk leven, hanteer de sterilisaties en het respect voor het leven, doe met ons mee in plaats van deze talrijke dodenstations 
te financieren, te onderhouden… Help ons de dieren te redden, help ons met de sterilisatie campagnes? Respecteer en hou mee vast aan het leven!


Deze foto is de harde realiteit…Fabienne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten