dinsdag 6 juni 2017

Arabia nu Vos

Het gaat erg goed met Vos. Elke dag weer kruipt ze steeds meer uit haar schulp.
Het is een dame die heel goed weet wat ze wel en niet wilt (kattenlogica noemen we dat ook wel).
Ze vindt het het leukst als mijn vriend en ik samen thuis zijn, dan komt ze precies tussen ons in liggen op de bank. Wanneer 1 van ons niet thuis is, kijkt ze steeds waar de ander blijft.
Haar schuilplaats is nog steeds de eetkamerstoel en daar voelt ze zich beschermd. We raken haar daar dan ook niet aan en als we te snel bukken om te kijken of ze nog onder de tafel zit dan blaast ze. Dit is een automatische reactie van haar, waarvan ik verwacht dat dat na verloop van tijd eruit gaat als ze ons nog meer gaat vertrouwen.
In de avond leeft ze helemaal op en rent ze vol energie de kamer rond. Sinds kort komt ze ook buiten in de tuin! Ze weet nog niet zo goed hoe ze op de schutting moet springen dus voorlopig blijft ze in de achtertuin maar daar is ook een hoop te ontdekken. Ook zijn we begonnen om haar het kattenluik te leren.
Ik ben nog niet met haar naar een dierenarts geweest, maar ben haar daar wel op aan het voorbereiden zoals optillen etc. Dit accepteert ze steeds beter.
Verder is het een ondeugende, actieve poes, die ontzettend nieuwsgierig is.

Het gaat erg goed met ons en ik verwacht dat dit in de toekomst nog beter gaat.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten