maandag 12 juni 2017

DAGBOEK MAANDAG - De zomer van Erika...

We waren een vlucht aan het doen op de luchthaven toen mijn telefoon rinkelde… 'Jouw auto, is dat die van ACE? Kan je me aub helpen, ik moet jou iets vragen… Waar kan ik je persoonlijk zien?’ Ik antwoordde haar dat ik aan de check-in van 333 stond en daar bezig was met een vlucht, ze hing op… Toen ik terug kwam van het regelen van de papieren kwam een piepjong meisje op me af, ze moet iets van een 18 jaar zijn geweest, het kleine hondje dartelde aan haar zijde en was zich van geen kwaad bewust… ‘Hallo', zo zei ze, 'ik moet haar niet meer, neem je ze over? Het is nu zomer…’ ‘Hmm, wat is er gebeurd, waarom wil je je hondje niet meer?’ 'Omdat ze niet past in mijn leven', zo ging ze verder, 'ik heb haar als geschenkje gekregen van een vriendin die een nestje had, ik kreeg haar als pup maar nu is het me teveel, ze is nu 10 maanden…’ ‘Heeft ze een chip en vaccins?' vroeg ik, 'Wat is dat?’, kreeg ik als antwoord… 'Ze is zindelijk, ze is lief, en ze is braaf, gek met kinderen en andere hondjes, en ze is erg aanhankelijk maar ik wil haar niet meer’, waarop ze me de hond gaf en zonder enige emotie weg liep… Daar stond ik met Erika aan de lijn, haar baasje was weg en keek niet 1 keer om… Haar probleem was opgelost, maar Erika stond op straat… Diane en ik stonden aan de grond genageld… Dat was het dan weer, we hebben het kleine hummetje mee genomen… Zomer 2017, wat gaat het weer brengen?  Voor deze kleine lieve schat een nieuwe thuis, en dit keer iemand die verantwoordelijkheid heeft… Weer eentje bij…











Geen opmerkingen:

Een reactie posten