donderdag 22 juni 2017

Mila!

25 februari  jongstleden was het zover , mijn zoon, neef en ik mochten eindelijk’ ons hondje Mila ophalen op Rotterdam Airport. 
Daar kwamen de vrijwilligers met de reis-benches aan! Wat een bijzondere ervaring en wat een emoties zeg.Voor het eerst je hondje zien en vasthouden, heel speciaal. Ze was nog leuker dan verwacht!
Ze was natuurlijk wat gestrest van de reis en alles wat ze mee had gemaakt, maar zodra we in de auto zaten viel ze bijna onmiddellijk in slaap, net of ze vaker in een auto had gezeten. Ze was natuurlijk ook moe van de reis en alle nieuwe indrukken.
Thuis aangekomen een rondje om het huis gelopen om vast te laten snuffelen en ontdekken. Daarna heeft ze het huis verkent en ging ze heel rustig slapen. 
We zien dat Mila dagelijks nieuwe dingen ontdekt en langzaam aan zichzelf wordt. Het jachtinstinct komt ook steeds meer naar boven, eendjes en vogels vindt ze super interessant.. Het is een super lief en aanhankelijk hondje. Wat tevens haar valkuil is, want ze heeft zich enorm aan mij gehecht en als ik wegga dan gaat ze blaffen, janken als een wolf etc.
We hebben zelf eerst geprobeerd om de verlatingsangst op te lossen, maar dat ging niet. Nu na verschillende sessies met een hondengedragstherapeut kan ze een paar uurtjes alleen blijven. We zijn het aan het uitbouwen, zodat ze wat langer alleen kan zijn. Bovenstaande zorgde wel voor stress, allereerst bij Mila en ook bij ons en onze buren (flat). Niet elke hond zal dit hebben, maar het is wel iets om rekening mee te houden. We hebben goede hoop dat het alleen zijn uitgebreid kan worden. 
Daarnaast genieten we elke dag van haar. Ik ben erachter gekomen dat de gevoelens die je voor een dier kan hebben,dicht in de buurt komen van de gevoelens die je ook voor je kinderen kan hebben.  Het is natuurlijk geen kind, het is een hond, maar de zorg en gevoelens komen dicht bij elkaar in de buurt. 
Het heeft mijn leven verreikt en mijn levenswijze ook verandert. Ik geniet nog dagelijks van onze wandelingen in de natuur, weer of geen weer. We kunnen ook heel blij worden als je ziet dat zij blij is en van alles aan het ontdekken is. 


Marjan






Geen opmerkingen:

Een reactie posten