donderdag 28 september 2017

Xiomara, wat komt er allemaal op me af ?

Ik ben Xiomara, ik werd op straat gezet met mijn mooie harnasje, mijn over geparfumeerde vachtje, en mijn hele bestaan,… De wereld kwam op me af, groot en zo impressionant,… De angst in mijn ogen zei meer dan zoveel woorden,… Wat er gebeurd is kan ik je niet vertellen, maar mijn baasje liet me op de een of ander manier in de steek,… Kwam me niet zoeken, niet ophalen, niet redden van dit grote gevaar,… Auto’s raasden aan me voorbij, kinderen schopten en schreeuwden op me, anderen trachtten me te vangen maar geen van hen durfde ik vertrouwen,… Ik rende en rende en rende,… Tot ik niet meer kon,… Bibberend van de koude en van angst gaf ik me over,… Gelukkig kwamen lieve woorden op me af,… Toen werd ik naar een kille kooi gebracht,… Angst, zoveel blaffende honden, wat nu, mijn God wat nu,… Tot ik na enkele dagen besefte dat ik veilig was,… Mijn verzorgers zijn lief, mijn bezoekers adorabel, de vele vrijwilligers en studenten een zegen,… Maar ik behoor niet te leven in een kooi, waar de nachten lang duren, de medegenoten verdriet en wanhoop hebben,… De dagen, uren, minuten,… Laat me hier niet zitten,… Geen van ons is geboren om in gevangenschap te leven nadat een baasje besliste ons te dumpen,… Teveel viervoeters worden dagelijks onschuldig veroordeeld,… En ik ben er eentje van,…






Geen opmerkingen:

Een reactie posten