woensdag 7 februari 2018

Reintje de vos, toch niet zo slim??

Hallo lieve dierenvrienden,
Vanmorgen sinds lange tijd eindelijk weer het veld in geweest met de spanieltjes Jody en Marie-Sol.
De reden dat ik dat niet eerder heb kunnen doen was het feit dat er ong. 800 schapen liepen, w.s. allemaal zwanger, dus wou geen enkel risico lopen, niet dat de spanieltjes er achteraan gaan, maar er zou een haas kunnen wegsprinten, en nee, dan zijn ze niet te houden, met alle onrust voor de schapen vandien...
Maar, de schapen zijn  afgelopen weekend opgehaald, dus voor ons was de weg, cq veld, weer vrij!
Dat was natuurlijk dolle pret, echter, toen ik tegen de zon in liep, zag ik daar iets in de wal liggen, kon het niet echt goed zien, dacht eerst nog aan een dood lammetje, maar… nee dus.
Het was Reintje de vos,die daar heerlijk lag te slapen, hij had niet in de gaten dat wij eraan kwamen, daar ik tegen de wind in liep, dus ons niet kon ruiken.
Maar wie hem allang hadden geroken waren mijn spanieltjes, en… op een haar na hadden ze hem te pakken!
Gelukkig kon ik de spanieltjes direkt bij me terug roepen, want een vos kunnen ze qua tempo wel aan, dus zat niet echt op een aanvaring met Reintje en de spanieltjes te wachten…
Afijn ,Reintje heeft vliegensvlug het hazen- of vossenpad, gekozen naar de eerst dichtbijzijnde boerderij..
Gelukkig heeft de boer geen kippen….
Maar ja, toen kwam het mooiste nog, Marie-Sol heeft waarschijnlijk nog never nooit ijs gezien, dus die op het ijs  de sloot, ze lag gelijk in spagaat de schat.
Het blijft trouwens voor mij nog altijd een raadsel, hoe feilloos ze aanvoelen wanneer het ijs betrouwbaar is.
Heb  immers nog nooit een spanieltje gehad die door het ijs is gezakt, kortom, kunnen wij mensen nog wat van leren haha.
Onderstaande foto betreft o.a. Marie-Sol, hond op het ijs, en haar dikke  grote vriend Jody.
Lieve groeten van Marie-Sol, Jody en Tieske.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten